duminică, 17 august 2014

Parângul prin ochii mei

    Mi-am propus să explorez puțin un masiv aproape de casă, un munte extraordinar. Două ieșiri într-o săptămână m-au ajutat să înțeleg natura acestei minunate zone, cu bune dar și cu rele. Am mers pe poteci din Pasul Urdele pînă pe Parângul Mare, am intrat în fiecare căldare și am parcurs trasee prin păduri. În sălbaticie, eu ...împreună cu o mână de oameni care iubesc si care respectă natura. Mulțumesc pentru companie, prieteni!
   Parângul nu este un munte fotogenic. E aglomerat, elementele din natură se amestecă la tot pasul și e greu să separi subiectul de alte minuni pe care nu le vrei in poză. Dar nu imposibil! Complexitatea peisajelor te obligă să iți pui imaginația la muncă. Habar nu am dacă am fost eficient și dacă am interpretat corespunzător momentele din ultimele ture.
   La ieșirea din pădure o luptă pentru lumină mi-a atras atenția. Aceste mici flori albastre au învins feriga și au reușit să iasă din întuneric. 

Adăugaţi o legendă
    Am vizitat și am dormit într-o căldare poziționată parcă prea in inima muntelui. Lumina era tare scumpă acolo și peisajul parea unul extraterestru. Mai ales la ora albastră. 


    Nopțile petrecute în creastă au fost tot timpul în compania unei super luni. Luna a impresionat mereu prin răsăritul ei spectaculos, a adus lumină pe creste și atmosferă de basm in jurul cortului. 


    Într-una dintre diminețile fără ploaie și fără ceață am așteptat lumina potrivită pe un versant tare drag mie: Coasta lui Rus. O zonă calcaroasă desprinsă din Parâng către nord. Are un relief foarte interesant și m-a convins să petrec un weekend in zonă. 


   Muntele te poate surprinde cu elemente la care nu te-ai gândit vreodată că există acolo, elemente care te contrazic atunci când afirmi că viața ta e grea. În lupta pentru supraviețuire flora se agață de orice zonă în care ajunge lumina. Priviți: 


    Au urmat zile de ceață și vreme extrem de rece. Temperaturile de 5-6 grade Celsius maxim și ploaia ne-au ținut mai mult la cort și in jurul lui. Dupa o noapte și încă o zi întreagă de somn intens am prins curaj și am ieșit din cort la ora albastră, oră care îți poate aduce 1-2 cadre pe card, în astfel de momente. 





    Vremea asta mohorâtă m-a făcut să cred că la munte vine toamna. Să nu mai pun la socoteală faptul că am simțit miros de iarnă. Imi e dor de iarnă. Rău de tot! 
    După cum spuneam, Parângul este un munte complex, cu o floră diversificată și un relief spectaculos, multe lacuri și peisaje pitorești. Un loc liniștit departe de pantofari ( asta dacă mergi in inima lui, departe de Rânca), un loc unde poți petrece un weekend liniștit cu iubita și cu prietenii dincolo de zgomot și agitație. 


    Animale? N-am văzut. Se pare ca zona este bogată în exemplare de lup, dovada fiind excrementele din unele locuri și poveștile ciobanilor care rămân fără oi săptămânal. Capre negre n-am văzut iar urșii au fost vânați sau goniți de tăierile masive de păduri. Principala problemă a zonei o reprezintă defrișările masive chiar de sub nasul ( sau chiar cu ajutorul) Organizației Guard Forest - care cică are grijă de Parâng. Păcat! 
   Să aveți o săptămână ușoară acolo la voi! Și să aveți grijă de natură! 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu